Religionsfrihet, jo tjena!

En tanke slog mig för ett tag sen!

Varför visas det inte nå reklamer för kristna evenemang som typ Frizon å sånt på tv?

Tanken fick ett snabbt svar när jag prata med en vän om det:
"Det är ju religionsfrihet på tv så de får inte visa sånt."

"Jahapp!" tänkte jag å funderade inte så mkt mer på det. Tills en dag!

Jag såg en reklam för nåt sånthär hejkon pejkon program.. "Mannen som talar med andar" eller vad det nu hette.
Iallafall. Det är ett sånthär program om ett så kallat "medium" som kan tala med andar å driva ut spöken å sådär.

HALLÅ!

Det var väl religionsfrihet eller?

OK.. De kanske påstår att de inte hör till någon religion utan bara är allmänt andliga...

MEN ÅTERIGEN HALLÅ!

Religioner är nåt vi människor har hittat på. Den andliga världen har vi INTE hittat på. Så det är ju PRECIS SAMMA SAK med medium som med kristna! Vi är precis lika "farliga" att visa i tv!

Jag pratade med en annan vän om dethär.

Hur kommer det sig att kristna är så "farliga" medan medier och spåtanter å sånt är ok?

JO!

För vi kristna gör anspråk på den ABSOLUTA SANNINGEN!
Många såkallade "nyandliga" säger att allt är relativt. Det är en vanlig livsstil i världen idag. Typ att det egentligen inte finns någon sanning utan man får typ välja själv. "Det som är rätt för dig är inte rätt för mig" som pastorn brukar säga :P

ÅTERIGEN HALLÅ!!!

En bil ÄR en bil, inget mjölkpaket. En sten ÄR en sten och inte en badboll. Grönt ÄR grönt, rött ÄR rött. Det FINNS SANNINGAR! Allt är alltså inte relativt.

Vi kristna gör anspråk på att vi har denhär absoluta sanningen. Den är Jesus. Folk tycker inte om det eftersom vi vet att detta är den ENDA sanningen.

Får man höra att det är lugnt för det finns fler sätt att komma till himlen så är det lugnt. Hade Jesus sagt "Jag är en sanning! Jag är en väg! Man kan komma till himlen genom mig!" då hade nog kristna vart populärare i dagens samhälle.
Nu funkar inte Jesus riktigt så. Han sa "Jag är VÄGEN, SANNINGEN OCH LIVET. INGEN kommer till herren UTOM GENOM MIG".

Det är detta som får folk att rynka pannan och backa tillbaks. De känner sig inte bekväma i att det bara ska finnas en väg. När vägen dessutom är jesus och man måste bli en såndär läskig kristen. HUVVA!

Jag tycker det är dags att vi inser allvaret i dethär. Vi kristna har en tro om att vi sitter på den absoluta sanningen. Den största sanningar av alla. Den som bslutar vart vi hamnar efter livets slut och hur vi lever idag.
Sanningen är lätt. Ett ord räcker. JESUS.

Att följa Jesus innebär att bli mer lik Honom. Dethär kanske du tycker låter jättehemskt! Du är ju en bra människa som du är så varför bli som nån annan?

Jesus tar inte bort dig. Han bara lägger till litegrann så att du blir bättre.

Som en uppgradering kan man säga.

Jag tyckte dethär var jobbigt till en början också. Att behöva hjälpa folk hela tiden och vara snäll å inte svära å gå i kyrkan å sådär.

Men man inser med tiden hur fantastiskt bra det är! Att få se glädjen i ett leende från någon man nyss hjälpt med ett svårt problem. Att vara glad för att man har Jesus och en vän för livet.Att inte svära är inget problem. Man låter bara trevligare om man inte svär:P  Och att gå i kyrkan är inte så tråkigt som det låter! Att stå och lovsjunga Gud med sina vänner är bland det mest underbara man kan uppleva.

Mitt råd till dig som ofrälst är att testa Jesus. Det är värt det!

Mitt råd till dig dom frälst och kristen. Skäms inte för din tro. Det är det bästa en människa kan äga. Var stolt över att du är polare med världens skapare. Gläd dig i att Jesus Kristus älskar dig och finns hos dig varje dag genom den Helige ande.

Amen.

//Fredrik

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag håller fullkomligt med!!

2008-08-05 @ 19:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0