Nu ni!

En god vän till mig har fått mig att inse en sak! Det är dags att börja ta Gud på allvar!

Jga har chansen att varje dag få umgås med den allsmäktige Guden som skapat allt och håller hela världen i sin hand. Gud vill verkligen umgås med mig. Det är dags att jag börjar fatta det å tar det på allvar!

Jag har med min gode väns hjälp börjat tänka i nya banor. Helige Anden kanske trots allt är mer än bara nått mäktigt väsen osm hjälper oss. Kanske Helige Anden är en personlighet som vill vara min vän. Hur blir man nu vän med det man inte ser? Det är det som är det svåra! Det är liksom inte lika lätt som å sticka hem till en polare och snacka. Det funkar liksom inte så!

Men jag måste ju försöka!
Han berättade om ett helt otroligt gudsmöte han hade! Sånt vill jag också uppleva! Vad jag måste göra är att bli vän med Helige Ande. Och det är precis vad jag ska bli!

Jag tänkte börja med att för det första be varje morgon och kväll! Å nu SKA det gå!

Sen imorgon är tanken att det blir en utflykt med Gud. Här hemma kan jag tyvär inte riktigt umgås med Gud på samma sätt eftersom min icke kristna familj skulle tycka jag var helknäpp om jag skulle sitta på rummet och prata rakt ut i tomma luften till nån som inte syns. Därför måste jag iväg nånstans! Det visar sig vars jag åker!

Jesus står vid dörren och bultar och nu vill jag öppna! Hoppas jag klarar det!

Amen!

//Fredrik


P.S. Kolla in www.gluefox.com! Grym sida! :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi!



I came over your blog by accident a while ago and you made me think of this. And one question came back to me every time. How do you speak to God? Like having a conversation?

Do please answer in swedish, I only write in english just for fun.



See you soon, Fredz!

2008-07-18 @ 22:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0