Förlåten och dubbad till Jesu Kristi riddare, översköljd av Hans kärlek och nåd, uppfylld av andens kraft och rentvättad i lammets blod!

Hej hej!

Nu är jag tillbaks från dalarna!
Jag kan börja med att berätta att min plånbok försvann och därmed krashade typ hela min ekonomi för hela sommarn!
Tråkigt men vet ni vad?!? DET GÖR INGENTING! ^^

Jag tänkte berätta lite om mitt besök i dalarna!

Jag kan börja med att säga att GUD ÄR GOD!
Innan jag åkte dit bestämde jag mig för att det skulle bli en ny start med Gud. Gissa om jag hade rätt? När Gud ser att vi verkligen vill nåt så är han inte trög på att svara! Särskillt inte om det handlar att komma tillbaks till Honom igen! Så redan första kvällen blir jag förlåten mina synder och dubbad till Jesu Kristi riddare!
Dubbad? Undrar ni... vänta så ska jag berätta!

Vet ni hur det fungerar att bli dubbad? Jo!

När en riddare ska bli dubbad måste han böja knä inför sin kung och svära trohet till honom. Han måste frånsäga sig kontrollen över sig själv och ge den till sin kung. När han har gjort det gör kungen dendär välkända "värdsgrejen" och dubbar honom. Efter det får riddaren en ring med kungens sigill på. Med det sigillet har han tillgång till i princip allt i landet. Behöver han en häst kan han gå ner till stallet och visa be om en häst bara sådär. Han går i kungens namn och har därför den auktoriteten.

Vad i hela världen har dethär med Jesus att göra undrar ni kanske?

JO! Såhär är det! Det är faktiskt bibliskt! I bibeln finns en berättelse om när Paulos var ute å predikar å har sig i en stad. Han botar sjuka och driver ut demoner i Jesu namn och sånt coolt. Hursomhelst. I en annan stad fanns det två andra killar som tänkte att detdär prövar vi också. Notera att de inte va kristna utan bara prövade. De gick till en demon besatt kille och sa "I Jesu namn far ut!"
Demonen svarar: "Jesus känner jag till och Paulus som predikar om Honom men er känner jag inte!"
Efter det flög demonen på dem och tilltygade dem så illa att de var tvugna att fly därifrån nakna och blodiga. (notera att det inte står såhär ordagrannt i bibeln... detta är bara en sumering av storyn)

Förstår ni kopplingen?
Tänk om en kille i hemsydd riddardräkt kommer till stallet å ber om en häst för att han e riddare. Stallvärden skulle ju skratta åt honom å han skulle få stå där med sin skam. Varför? för att han inte har kungens sigill. Han har inte kungens rätt att få ut sin häst. Samma var det för killarna som drev ut demoner i Jesu namn utan att ha "Jesu sigill" på sig. Paulus hade det och alla som har tagit emot Jesus som herre i sina hjärtan har det.

Det är det jag vill mena med dubbad till Jesu Kristi riddare. I torsdags kväll fick jag böjja mina knän och bekänna min tro till Kungarnas Kung Jesus Kristus. Därefter blev jag dubbad med Andens Svärd (Efesierbrevet 6:10 och frammåt). Därefter fick jag ställa mig upp. Sträcka på ryggen fylld med ny frimodighet och kraft och med innehav av Guds sigill.

Därför kan jag säga att jag är förlåten och dubbad till Jesu Kristi riddare!

Översköljd av Hans kärlek och nåd!

Innan jag åkte till dalagården för att möta Gud hade jag ett problem. Jag kände mig inte riktigt älskad. Det var något som fattades och det var rätt jobbigt. Men återigen redan första kvällen i tältet på dalagården kommer Gud så underbar som Han är med sin kärlek och nåd å bara överöser mig! Alla jobbiga tankar och idiotier om att jag inte skulle vara älskad försvann och jag lovsjöng Herren med ett hjärta fyllt av glädje och tacksamhet. Det finns inget som kan beskriva känslan av att känna att man är älskad av Gud. Det känns i hela kroppen och är helt otroligt underbart!

Uppfylld av Andens kraft!

I lördags predikade Hans Weichbrodt (ursäkta stavningen). Mitt under hans predikan känner jag hur jag bara vill gå ut och berätta om Gud för alla! Men problemet var ju att alla där va kristna så det fanns liksom ingen att berätta för... Jag bara kände hur jag fick tillbaks min kraft och frimodighet och jag ber att den ska hålla i sig LÄNGE!

Rentvättad i Lammets blod!

Jag lyssnar just nu på en låt som heter "Spikarnas Lovsång". Refrängen i den låten är UNDERBAR! Den går såhär: "Jag är förlåten, jag är förlåten, jag är förlåten. Jag kan gå fri!" Precis så är det! Gud har förlåtit mig mina synder och rest mig upp igen och det kan INGEN ta ifrån mig! Ett av djävulens vanligaste trix är att få oss att ifrågasätta det. Han får oss att tro att vi inte är förlåtna för vissa saker å att vi är otillräckliga och dåliga. DETTA ÄR EN LÖGN! Jesus Kristus levde ett liv på ungefär 33 år. Vet ni varför? För en enda sak. Inte för att predika Guds ord, inte för att vara allmänt ball, inte för att samla på sig lärjungar utan för att DÖ! Han levde ungefär 33 år bara för att DÖ! Varför? Jo! För att Han älskar oss! Han dog för att vi skulle slippa dö. Han tog på sig ALLT dåligt vi nånsin gjort och allt vi nånsin kommer göra. Sen gick han till korset och betalade priset genom att dö. Sen uppstod han som ett bevis på att han är större än döden. Därför kan jag idag jubla till Herrens ära för JAG ÄR FÖRLÅTEN!

Jag kan inte skriva allt underbart som Herren har gjort mig såhär på en gång men det kommer jag lovar!

Om ni vill fråga mig något så kör på! Sånt e bara kul! Jag finns att nå på [email protected]
Eller för er som gillar att chatta [email protected]

Gud välsigne dig min vän!

//Fredrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0