Torsdag.

Hejsan hejsan!

Idag gjorde jag klart min senaste låt! Anyway heter den och finns att höra på min myspace.

Jag har insett att jag kan ju faktiskt använda denhär bloggen till viktigare saker än att bara skriva om min enformiga vardag. Så från och med nu bryter jag regeln med ett inlägg varje dag å skriver vettiga saker istället!

Jag ska hålla en andakt på lördag! Ska bli spännande att se vad Gud vill säga denna gång! Det roliga med andakter/vittnesbörd är att jag säger hälften å Gud säger hälften. Vissa saker som jag kommer säga kanske jag kommer tycka e helknäppa men i någon annans öron så är det rena hallelujah! Jag säger inte att man ska babbla en massa saker å ta för givet att Gud fixar till så det blir rätt! Nej nogrann förberedelse är bra. MEN! Varenda gång jag har berättat om Gud inför många folk försvinner stora delar av det jag hade tänkt säga ur mitt huvud bara sådär. Men jag babblar på ändå för att rädda situationen någorlunda iallafall och så kommer det folk fram till en efteråt å säger att det man sa var fantastiskt å man förstår ingenting för man har ju bara babblat en massa "strunt" som man improviserat ihop så att det inte ska märkas att man har hjärnsläpp!

Hursomhelst har jag kommit på en grej jag ska testa!

Jag ska läsa Efesiebrevet 6:10 varje morgon men istället att läsa det i tredje person läser jag det i första person. Som att jag säger det till mig själv som en bön. Ett rätt lätt sätt att varje dag ta på sig Guds rustning och förbereda sig för vad dagen har att komma med!

Jag har märkt en annan grej också! Hur otroligt lätt det är att göra något bara man bestämmer sig för det!
Nu menar jag inte precis allt man gör utan sånt som är bra och uppbyggligt. T.ex sluta ljuga, inte dricka alkohol etc.
Det handlar bara om att bestämma sig att nu sjutton gör jag såhär och verkligen mena det så går det nästan som en dans sen! Man får kämpa lite såklart men man har ett mål och vet var man är på väg!

Jag läste i en mycket bra bok som heter "Det är aldrig kört" såhär: "Hinder är de skrämmande saker vi ser när vi flyttar blicken från målet". Det är ett bra sätt att leva! Jag önskar hag kunde vara mer så! Då vore allting lätt!

Hursomhelst tror jag det är viktigt att ha en positiv inställning till så mycket som möjligt. Jag är SÄMST på det och det är en del av mig jag tycker mindre om. Säger man bara till sig själv att man inte ska låta deppighet och surhet förstöra ens dag så blir livet mycke roligare. För det är faktiskt inte dagens händelser som sabbar dagen utan det är hur du själv ställer dig till dagens händelser som sabbar den!

Det får nog räcka för tillfället!

P.S. Utifall du har glömt det! Kolla min myspace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0