^^

Jag fick en kommentar på senaste inlägget...

den lyder som följer:



liten smurf om Varför Gud?:
Det är absolut en fin tanke, men jag har ett litet problem med argumenten och jag hoppas att du inte tar illa upp för att jag påpekar detta.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att din poäng är såhär: Gud måste finnas för vi tänker ju på Honom och vi kan inte komma på någonting helt själva; Gud måste ha inspirerat oss.

Men då kan jag inte låta bli att tänka på typ Egypten... eller vilken högkultur som var först... Mesopotamien kanske... iallafall så hade väl de här kulturerna egna religioner med en massa gudar. Folket trodde väl på de här gudarna och var övertygade om att de styrde världen. Dessa religioner fanns långt före judendomen, hur kan du vara helt säker på att vår tro inte bara är en "modifierad kopia" inspirerad av äldre tiders gudar?

Förstår du vad jag menar? Det finns en mängd religioner i världen, som alla har människor som tror på dem. Hur kan man vara så säker på att alla dom har fel och bara kristendomen har rätt?

Det är lite svårt att förklara vad jag menar, men förstår du lite hur jag tänker?

X



Clever tanke måste jag säga!
Noteras bör dock att jag inte säger att mitt tidigare inlägg är ett "bevis" på att just bibelns Gud existerar utan att någon form av Gud existerar. Visst enligt historien var egypten och dedär nissarna först med att hålla på med religion...

Jag tror dock på bibelns Gud och i bibeln står det att Gud är Alpha och Omega. Det vill säga Början och Slutet. Alltså utan tvekan först.


Återigen vill jag påpeka att argumentet i föregående inlägg enbart pekar mot att det finns någon sorts Gud.
Det säger ingenting om vem denne Gud nu är.

Hoppas det gav dig lite klarhet Mr. X. ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa, okej, I see. visst, det är bra argument för att det finns någon Gud det håller jag med om..



Jag måste säga att jag tycker det är ascoolt att du tror! Jag älskar människor som bara tror på Jesus och allting av hela sitt hjärta fastän de inte helt säkert kan veta att allt det där är sant.



Visst vore det underbart med en Gud som älskar och förlåter och jag vill tro, jag har verkligen försökt. Jag önskar att jag var som du, jag önskar jag bara kunde välja att tro på allt det där som du. Men jag kan inte låta bli att tvivla och ifrågasätta hela tiden.



Det är därför jag kommenterade, jag önkskar att någon kan ge mig bevis för att det här är rätt, det här med att vara kristen..



förlåt att jag tar upp en massa tid ur ditt liv med onödigt flum >.<



din vän X ^^

2009-03-22 @ 12:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0